TARİHÇE

Modern üretim teknolojilerindeki yenilikleri takip ederek,
mevcut teknoparkına kısa sürede adapte eden; böylece güçlü altyapısını sürekli olarak geliştiren Seranit,
porselen karo sektöründe, ilklerin öncüsü olarak dikkat çekiyor:

• Türkiye’nin ilk teknik porselen üreten fabrikası,

• Bünyesinde geliştirdiği AR-GE ve ÜR-GE çalışmaları ile sektörün jenerik markası haline gelen
Super White gibi pek çok jenerik ürünün üreticisi,

• Standart ebatların yanı sıra, 60x60 cm ve 60x120 cm ebatlarındaki teknik porselen ile
2007 yılında bir ilke daha imza atarak 90x90 cm ve 90x135 cm ebatlarında teknik porselen serisini değişik renk
ve bitiş alternatifleri ile Türkiye pazarına ilk sunan firma,

• Dış cephe uygulamalarında geliştirdiği uygulama teknikleri ile yenilikleri
ve kolaylıkları sektöre kazandıran firma,

• Zengin renk ve ebat seçeneği, trend belirleyen tasarımları ile dikkat çeken ürün portföyü
ile projelerde öncelikli tercih edilen marka.

1992

Seranit Granit Seramik Sanayi Ticaret A.Ş, 500 bin metrekarelik kapasite ile Bilecik Organize Sanayi Bölgesinde 102 bin metrekare alanda Türkiye'nin ilk granit seramik fabrikasını kurdu.

1995

İlave yatırımlar yaparak 1 milyon metrekare üretim kapasitesine ulaştı.

1998

Üretim kapasitesi ilave yatırımlarla 2 milyon metrekareye ulaştı. Klasik Seri, Karizma Serisi, K-2 Serisi, Prestij Serisi ve Antislip olmak üzere 5 seri ile pazardaki önemli oyuncular arasında yerini aldı.

2001

Seranit 2001 yılında Sinpaş Grubu’na katıldı. Serena Serisi ve dünyada jenerik isim haline gelen Super White ürünü, 33x66, 60x60 ve 60x120 olarak farklı ebatlarda üretildi. Seranit, aynı yıl yapı oscarı sayılan Altın Çekül Ödülü’nü aldı.

2002

33x33, 33x66, 46x46, 60x60 gibi farklı ebat ve kullanım alanı çeşitliliği ile dikkat çeken Flower Serisi üretildi.

2003

Pudra efekt teknolojisi ile 60x60 ve 60x120 ebatlarında Everest Serisi, 33x33, 33x50 ebatlarında İnca ve Aztec serileri, 46x46 ebatlı Rainbow Serisi pazarda öne çıkan ürünler olarak portföyde yer aldı.

2004

Serawood, Seralava, Seranart Serileri ve farklı ebat ve renklerdeki Serena serileri ürünler arasına katıldı.

2005

farklı ebatlı Seraline mozaik ve Seracrosta Serisini (60x60) üretti. Seranit ürün geliştirme çalışmaları dışında sistem geliştirme çalışmalarını da ön plana çıkararak dünyada bir ilki başardı: 23x46 ebatlı, 555 renk alternatifine sahip Seranit ürünlerinin kullanılabileceği "Serastone Sistemi" geliştirdi ve tüm dış cephelerde uyguladı.

2006

8,5 milyon metrekarelik bir üretim büyüklüğü ile Avrupa’nın en büyük teknik porselen karo üreticisi konumuna geldi. Bünyesinde AR-GE ve ÜR-GE çalışmaları sayesinde ürettiği farklı renk ve ebatlardaki zemin, duvar karoları ve özellikle dış cephe sistemlerindeki ileri teknoloji uygulamalarla sektörde öncü konuma geldi.

2007

Bir ilke imza atarak 90x90 cm ve 90x135 cm ebatlarında teknik porselen serisini değişik renk ve bitiş alternatifleri ile ilk ve tek olarak pazara sundu. Yurtdışına açılmaya karar vererek ihracat çalışmalarına başladı.

2008

Seranit, 8.5 milyon m2’lik üretim kapasitesi ile Avrupa’nın tek çatı altında faaliyet gösteren en büyük porselen karo fabrikalarının arasında yerini aldı. 27’si yeni olmak üzere toplamda 44 seri ürünü ve 2 bin 500’ü aşkın renk ve efekt seçeneği ile müşterilerine geniş bir hizmet yelpazesi sunarak, ihracat çalışmalarında yakaladığı başarı ile uluslararası arenada önemli bir marka haline geldi.

2009

Seranit, dünya trendlerinden yola çıkarak iç ve dış mekanlara yönelik sıradışı tasarımlarıyla tüm dikkatleri üzerine çekti. Bünyesinde yürüttüğü AR-GE ve ÜR-GE çalışmaları ve dünyanın önde gelen tasarım ofisleri ile çalışarak ürün gamına 10 yeni seri daha ekledi. Metalik efektli Burgundy serisi, pırıltılı Elite ve Steel serisi, sıcak renklerden oluşan Papiro ve Gold serisi ve yüzeydeki dekorun farklı ışık açılarıyla belli olduğu Convex serisi yeni seriler arasındaki yerini aldı. Ayrıca dünyada çok az sayıda firma tarafından üretebilen, Türkiye’de ise sadece Seranit tarafından üretilen porselen ve camın uyumlu birleşimiyle sunulan Calcata ve Seramarmi yeni koleksiyondaki yerini aldı. Yaptığı başarılı ihracat çalışmalarıyla global krize rağmen 45 ülkede 254 satış noktasına ulaştı; ihracatta yüzde 30 büyüme sağladı. Bu büyüme ile ihracatta yüksek büyüme sağlayan firmalar arasında en üst sıralarda yer aldı. Dünyanın dev zincir mağazaları ve uluslararası birçok önemli projenin porselen karolarını üretmek üzere anlaşma imzaladı.

2010

Seranit, standart basamaklardan çok farklı ve dayanıklı yeni nesil merdiven basamağı SeraVista'yı üretti. Inkjet teknolojisi kullanarak ürettiği dijital serisi NeoSera'yı koleksiyonuna ekledi. Ay görünümünü mekanlara taşıyan Luna, doğal taşın porselendeki yansıması Nares, dinginliğe dinamizm getiren Storm, mozaiğin modern yorumuyla Terra ve gri sarmal deseniyle Troya 2010 yılı sonunda bir sonraki yılın trendini belirleyen ürünler oldu. Seranit ihracattaki başarılarını sürdürerek 65 ülkeye ulaştı. Yurtdışında 58 showrooma ulaştı. En son İtalya Roma showroomunu açtı. Önümüzdeki dönemlerde ısınma sistemlerinde devrim niteliği taşıyacak Isınan Karo ve Isınma Sistemi Otomasyonu yatırımlarını önemli ölçüde tamamladı.

2011

Seranit’in, yeni markası Serra Seramiğin lansmanını yaptı. Serra, tasarım, kalite ve teknoloji konusundaki yaklaşımı ve dünya standartlarındaki üretim anlayışı ile yakın bir gelecekte dünya seramik pazarının en önemli oyuncuları arasına girmeyi hedefliyor.

Serra, sahip olduğu farklı ve büyük ebatları ile sektör profesyonellerine ve tüketicilere daha fazla estetik ve mimari çözüm sunarken; kullandığı teknoloji, kalite, tasarım, renkler ve dokuyla da sektörde farklılık yaratmak istiyor.

2012

Seranit Porselen 18 farklı taş tasarımının yer aldığı Natura Serisiyle ürün yelpazesini biraz daha genişletti.

Doğadan ilham alınarak tasarlanan ve birebir doğal taş görünümüne sahip bu serilerde uygulanan renkler ve desenlerle de doğa, yaşam alanlarında yer buluyor. Dekorasyonda geniş bir kullanım alanına sahip olmasıyla büyük bir avantaj sağlayan doğal taş karoları, ister ev dekorasyonunda, ister restoran, mağaza ve dış cephe uygulamalarında en iyi alternatifi yaratıyor.

Seranit Grup, yapı sektöründe devrim yaratacak koku, bakteri ve küfü yok edenyeni ekolojik ürünü Oxicoat Ekolojik Sıvayıgeliştirdi ve piyasaya sundu.

Tasarım dünyasının iki yenilikçi markası Bahar Korçan ve Serra güçlü bir işbirliği ile mükemmellik, başarı ve özgünlük anlayışıyla ‘Benim Masalım’ ve ‘Umut’ adlı koleksiyonlarını ortaya çıkardı.

Seranit Grup Archiprix-TR’nin 6 yıllık sponsorluk sözleşmesini imzalayarak tasarım öğrencilerinin arkasında olduğunu bir kez daha gösterdi.

2013

Seranit Grup 20. yılını kutladı. Seranit Grup sektördeki 20. yılı şerefine başlattığı ‘Geleceğin Mimarları’ projesi ile gelecekte şehirlerin silüetini değiştirecek tasarım ve mimarlık öğrencilerini desteklemeyi amaçlıyor.

Sürdürülebilir bir sosyal sorumluluk projesi olarak kurgulanan ‘Geleceğin Mimarları’, 1. sınıftan başlayarak, mezuniyetlerine ve hatta hayata atılmalarına kadar maddi zorluk yaşayan 200 öğrencinin eğitimine destek olmak üzere başlatıldı.Proje için Türkiye’nin önde gelen altısı mimar 12 ünlü ismi bir araya geldi.

MelkanTabanlıoğlu, Mustafa Toner, Dara Kırmızıtoprak, Gökhan Avcıoğlu, Eren Yorulmazer ve Hakan Ezer gibi deneyimli mimarlar Derin Mermerci, Aliye Simavi, Bettina Hakko, Murat Tabanlıoğlu, Emre Toner ve Ruken Mızraklı ile bir araya gelerek, Serra ve Seranit ürünlerinin kullanıldığı, görsel boyutlarıyla fark yaratan ve içerdiklerimesajlarıyla dikkat çeken 6 ayrı tasarım hazırladılar.

Dünya trendlerine yön veren ahşap ve beton görünümlü seriler Seranit Porselen tasarımları arasında yerini aldı.

VanucciMutfak&Banyo markası da Seranit Grup’un markaları arasında yerini aldı.

2014

Seranit Yapı Gereçleri Ekolojik Ürünler kategorisine koku, bakteri ve küfü yok eden Oxipaint Ekolojik iç mekan boyasını da dahil etti.

2015

Red Dot Awards’dan 3 ödül, IF Design Awards’dan 5 ödül kazandı.

2016

- Türkiye’nin ilk ve tek 40x120 duvar karoları üretildi.

- Dünyanın ilk ve tek porselen duş karosu olan Aquanit markasının lansmanı yapıldı.