KURUMSAL / ETKİNLİKLER
Sanata destek veren Seranit, 10 yılda yüzde 5600 büyüdü
Bu sene 24’üncüsü düzenlenen UNICERA Uluslararası Seramik Banyo Mutfak Fuarı’na Seranit Yapı Grubu damgasını vurdu.
 
10 yılda yüzde 5602 büyüme yakalayan Seranit standında, 145 milyon dolarlık yatırımla hayata geçen Serra ürünlerinin yanısıra seramik sanatçısı Emine Gönüllü’nün ilk sergisi yer alırken, Bahar Korçan’ın Serra için tasarladığı Benim Masalım ve Umut koleksiyonları tanıtıldı
 
Türkiye’nin lider şirketlerinden Seranit Yapı Grubu, 24. Uluslararası Seramik Banyo Mutfak Fuarı’nda (UNICERA) yeni ürünlerini tanıttı. Tüyap Beylikdüzü’nde düzenlenen UNICERA’da 8. Salondaki 1300 metrekarelik standda Seranit ve grubun yeni markası Serra ürünleri tanıtıldı. Sanata verdiği destekle dikkat çeken Seranit Yapı Grubu’nun standında ünlü tasarımcı Bahar Korçan’ın Serra’ya özel hazırladığı ‘Benim Masalım’ ve ‘Umut’ isimli koleksiyonlar da tanıtıldı. Seramik sanatçısı Emine Gönüllü  ise 7 yıllık çalışmalarından oluşan sergisini Seranit’in standında açtı.
 
Unicera Fuarı’nda Seranit Yapı Grubu’nun standında düzenlenen basın toplantısında konuşan Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Altunalan Seranit’in, Türkiye’de sektör lideri, dünyada ilk üç önemli oyuncu arasında olduğunu belirterek “1993’te 500 bin metrekare üretim kapasitesi ile kurulan Seranit, 2001 yılında grubumuza geçmesi ile yeni bir sinerji kazanmış olup, revize yatırımlarla önce 1 milyon 500 bin metrekareye daha sonra ise 2 milyon 500 bin metrekareye ulaştı” dedi.
 
Türkiye seramik sektörünün dünya pazarlarında haklı yerini alması için tasarım kopyalamaması, Ar-Ge ve Ür-Ge yatırımlarına hız vermesi gerektiğini vurgulayan Altunalan “Bu süreçte tesislerin yenilenmesi, modern teknolojiye ayak uydurulması, en önemli kaynağın ‘insan’ olduğununun unutulmaması ve çok üretmek yerine kaliteli üretmenin önemli olduğunun altını çizdi.
 
10 yılda yüzde 5602 büyüme
 
Seranit’in sektördeki eksikleri gördükten sonra seramik sektörüne yaptığı 145 milyon dolarlık yatırımla 18 milyon 500 bin metrekare kapasiteye ulaşarak yeni markası  Serra’nın  üretim tesislerini hizmete soktuğunu kaydeden Altunalan “Serra ile Türk seramik sektörünü dünya birinci ligine çıkarmayı misyon edindik. Sektördeki arkadaşlarımı kaliteli, katma değeri yüksek ürünlerle ihracatımızdaki 5 - 6 dolarlık ortalamalarımızı 10 – 15 dolar seviyelerine çıkartmak için işbirliğine davet ediyorum” dedi.
 
Altunalan’ın verdiği bilgilere göre Seranit 2011 rakamlarına göre son 10 yılda üretimde yüzde 1343 büyürken, Serra yatırımı ile 2012 yılı ciro ve büyüme hızı aynı dönemde yüzde 2716 olarak hesaplanıyor. 2001 yılında net satışların 6 milyon 750 bin TL civarında olduğunu kaydeden Altunalan “2012 yılı satış  hedefimiz 385 milyon TL, bu da on yılda ciro bazında yüzde 5602 büyüme anlamına geliyor. 2012 yılında ise pazar payımızı üretimde yüzde 5, ciro da ise yüzde 20 seviyesine çıkarmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
 
‘Hedef dünya markası olmak’
 
Seranit Yapı Grubu Tasarım ve Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Ece Ceylan Baba ise “Ekip olarak hayalimiz dünya standartlarında bir marka yaratmaktı. Bu segmentte dünya tasarım merkezlerinin markalarının ön plana çıkması bizi Türk firması olarak  ‘biz de varız’ demeye yöneltti. Türkiye’nin lider seramik üreticisi olarak yeni markamız ‘Serra’ ile teknoloji, kalite ve tasarım anlamında dünya standartlarını zorlamayı hedefledik” dedi.
 
Mükemmelliği yeniden tanımlayan Serra ile sadece seramiği değil, Türkiye’nin yaratıcı , sanatsal değerlerini ve eserlerini ürüne dönüştürerek bir değer olarak dünya sahnesine koymayı amaçladıklarını anlatan Baba “Serra’yı dünya markası haline getirmek için alanında son derece başarılı Türk, İtalyan ve İspanyol tasarımcılarla çalıştık ve herkesin kendinden bir şeyler bulacağı altı serilik bir ürün gamı hazırladık. Minimalist tasarımlardan, renkli çalışmalara, üç boyutlu tasarımlardan düz beyaza kadar her zevke hitap edecek bir ürün çeşitliliği ile sahneye çıkıyoruz” diye konuştu.
 
Serra’nın reklam filminde hem oyunculuğu hem de güzelliği ile ‘mükemmellik’ kavramıyla birebir örtüşen bir isim olan Penelopé Cruz ile çalışmaya karar verdiklerini ifade eden Baba konuşmasını şöyle sürdürdü : “Bugün Unicera’da bu sanat yolculuğumuzu devam ettiriyoruz.  Seranit sanatı ve sanatçıyı destekleyen işbirliklerini sürdürüyor. Örnek olarak, seramik sektörüne yeni bir yorum getireceğinden emin olduğumuz ‘Serra’ markası için moda tasarımcısı Bahar Korçan ile birlikte yürütülen “Benim Masalım” serisi bugüne kadar hiç uygulanmamış bir teknoloji ve özgün bir tasarım ile bugün burada sizlerle, çok yakında kullanıcısı ile buluşacaktır. Bize çok heyecan veren bir ilke daha imza atarak değerli seramik sanatçımız Emine Gönüllü’nün 7 yılı kapsayan seramik çalışmalarından oluşan soyut seramik sergisini ilk kez sizlerin ziyaretine açıyoruz.”
Copyright © 2013 Seranit. Tüm hakları saklıdır.
  • Diğer Seranit Yapı Grubu şirketleri ve siteleri: