KURUMSAL / ETKİNLİKLER
145 milyon dolarlık yatırımla hayat bulan ‘Serra’ dünya markası olacak
145 milyon dolarlık yatırımla hayat bulan ‘Serra’ dünya markası olacak
 
Seranit Yapı Grubu tarafından 145 milyon dolarlık yatırımla hayata geçirilen ‘Serra’ dünya standartlarında teknoloji, kalite ve tasarım sunuyor. 10 milyon metrekare üretim kapasitesine sahip Serra 4 milyon metrekarelik ihracatla dünya markası olmaya aday...
 
Türkiye’nin lider şirketlerinden Seranit Yapı Grubu, toplam 145 milyon dolarlık yatırımla ‘Serra’ markasını hayata geçirdi. 10 milyon metrekare üretim tesisine sahip olan Serra, teknoloji, kalite ve tasarım konusunda dünya standartlarını zorluyor. Toplamda 500 kişiye iş yaratan Serra, bugüne kadar sunulan en yüksek kalite ve en özgün tasarımları sunuyor. Türkiye’nin yanısıra İtalya ve İspanya’nın yıldız tasarımcılarının imzasını taşıyan Serra markası ile 2012 yılında 4 milyon metrekare ihracat hacmine erişerek yaklaşık 30 milyon dolarlık bir ihracat payına ulaşılması hedefleniyor.
 
Seranit Yapı Grubu’nun yeni markası Serra, Çırağan Sarayı’nda düzenlenen bir lansmanla tanıtıldı. Sektörün önde gelen isimlerinin katıldığı lansman farklı etkinliklerle gün boyu devam etti. Serra’nın tanıtımına ilişkin toplantıda konuşan Seranit Yapı Grubu Başkanı Hamdi Altunalan “Bir dünya markası yaratmanın heyecanını yaşıyoruz” dedi. Seranit Yapı Grubu’nun, 20 yılda çok büyük işlere imza attığına dikkat çeken Altunalan, son 10 yılda çalışan sayılarını 5 katlık artışla  bin 200’e çıkarttıklarını, aynı dönemde üretim kapasitesinin ise 18 kata yakın artığını belirtti. Altunalan “Sadece 2011 yılında 145 milyon dolarlık yatırımla, kapasitemizi 10 milyon metrekare daha artırarak 18 milyon 500 bin metrekareye çıkardık. 2012 yılında pazar payımız üretimde yüzde 5, cirosu da yüzde 20 seviyesinde olacak. Seranit’in 2012 yılı ihracat hedefimizdeki payı 50 milyon  dolar seviyelerinde ” diye konuştu.
 
Serra’nın toplam 10 milyon metrekarelik üretim kapasitesi ile 500 çalışana sahip olduğunu kaydeden Altunalan, 85 milyon dolarlık yatırım ve 40 milyon işletme sermayesi ile diğer giderlerle beraber toplam 145 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını anlattı. Altunalan “En büyük ebatın yanısıra tasarım, teknoloji ve kalitede en yüksek mükemmelliği sunuyoruz” dedi.
 
Üretim teknolojisi ve mimari çözümler konusunda en yüksek kaliteyi sunduklarını anlatan Altunalan “Serra bugüne kadar Türkiye’de yapılmayanı, başarılmayanı başaracak, sektör liderliğindeki haklı yerini alacaktır. Amacımız Türkiye’nin ilk 250 şirketinden biri olmak, hatta sektörde dünya’daki ilk 3 firma arasında yer almaktır. Seranit’teki tecrübemiz ve birikimimizle Serra’ya çağ atlatıyoruz” diye konuştu.
 
Altunalan sektöre yönelik değerlendirmelerinde; tasarım kopyalamak yerine Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmalarına yoğunluk verilmesi gerektiğini ve sektörde teknolojik gelişmelerin takibinin önemini vurguladı. En önemli kaynağın insan olduğunun unutulmaması gerektiğini anlatan Altunalan; yaşlanmış tesislerin yenilenmesine dikkat çekerek, çok üretimden ziyade kaliteli üretimin öneminin altını çizdi.
 
Türkiye’deki seramik sektörünün yıllık kapasitesinin 360 milyon metrekare olduğunun altını çizen Altunalan’a göre, yurtiçinde kullanılan kapasite miktarı sadece 125 milyon metrekare seviyesinde. Sektörün ihracatının 100 milyon metrekare olduğunu belirten Altunalan “Bu da bir bu kadar kapasitenin atıl kaldığını gösteriyor” dedi.
 
Seranit Yapı Grubu’nun yeni markası Serra için Hamdi Altunalan, “Serra, bugüne kadar hiç sunulmayanı sunuyor. Türkiye’nin en iyi tasarımcılarının imzasını taşıyan Serra’da tasarımın tartışılmaz liderleri İtalya ve İspanya’dan da yıldız tasarımcıların imzası var. Serra, sahip olduğu büyük ebatları ile tüketicilere daha fazla estetik ve mimari çözümlerde mükemmellik sunuyor. Özetle Serra; tasarım, kalite ve teknolojide dünya standartlarını zorlayan, mükemmelliği yeniden tanımlayan bir marka” diye konuştu.
 
Seranit’in üretim teknolojileri bakımından Almanya, İngiltere, Amerika Birleşik Devletleri, Mısır, Malezya gibi granit seramik üretimi yapan pek çok ülkeyi de geride bıraktığının altını çizen Altunalan şunları söyledi: “Türkiye'deki 258 satış noktasının yanısıra, yurtdışında da 65 ülkede 700 farklı satış noktasında bulunuyor. 2012 sonuna dek kapasite artırımı ve fabrika alımları ile 90 milyon Euro yatırım planlıyoruz. 24 milyon metrekare seramik üretim yatırımı ile toplam 45 milyon metrekare kapasiteli üretim kompleksi hayata geçirmeyi planlıyor.”
 
Serra’nın ise Türkiye’nin dünyadaki gururu olmaya hazırlandığını anlatan Hamdi Altunalan şöyle konuştu: “Serra,  bugüne kadar Türkiye’de başarılmayanı başaracak. Sektör liderliğindeki haklı yerini alacaktır. Yatırımlarımız ve ticaret hacmimizle Türkiye’nin ilk 250 şirketinden biri olmayı hedefliyoruz. Seranit’teki tecrübemiz ve birikimimiz Serra’da bunları başarmamızı kolaylaştırıyor.”
 
Serra’da ürünlerin tamamına yakınının dijital ve kalıpsız 3 boyutlu üretim teknolojisi ile üretileceğini de vurgulayan Altunalan “Dünyaya 2 boyutlu bakanların algılayamayacağı 3 boyutlu teknoloji kullanıyoruz” dedi.
 
‘Herkese göre tasarım’
 
Seranit Tasarım ve Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Ece Ceylan Baba ise “Serra sadece seramiği değil, Türkiye’nin yaratıcı değerlerini, sanatsal değerlerini ve fikir eserlerini bir ürüne dönüştürerek bir değer olarak dünya sahnesine koyacak bir marka” dedi. Serra markasında herkesin kendisini bulacağı altı serilik bir ürün gamının bulunduğuna dikkat çeken Ece Ceylan Baba “Minimalist tasarımlardan, renkli çalışmalara, üç boyutlu tasarımlardan düz beyaza kadar herkesin kendisini bulacağı bir ürün gamıyla sahneye çıkıyoruz. Bu çeşitliliği sağlarken dünyada ve Türkiye’de tasarımın en önemli isimleri ile bir araya geldik. Serra pazara girişinden itibaren hergün artan çeşitliliğinin yanı sıra, sunduğu tasarım ve kalite ile kendisini geliştirmeye ve zevk sahibi bireylerin hayatını doldurmaya devam edecek” diye konuştu.
 
Reklam yüzü Penelopé Cruz
 
Mükemmellik konusundaki iddiası ile tüketicilerin hayatında yer alacak Serra’nın reklam yüzü ise ünlü aktris Penelopé Cruz oldu. Oscarlı oyuncu Penelopé Cruz, Serra için kamera karşısına geçti. İspanya’nın başkenti Madrid’de çekilen reklamlar lansmanla birlikte Türk izleyicilerin beğenisine sunuldu.
 
Ece Ceylan Baba reklamlarla ilgili değerlendirmesine “Serra dünya standartlarını zorlayan bir marka. Mükemmelliği arayanların vazgeçemeyeceği bu marka için ise hem oyunculuğu hem de güzelliği ile ‘mükemmellik’ kavramıyla birebir örtüşen bir isim olduğu için Penelopé Cruz ile çalışmaya karar verdik” dedi.
 
Francine Houben’den tasarım
 
Serra’nın tanıtımı için Çırağan Sarayı’nda düzenlenen lansman toplantısına iş dünyasından mimarlara, basın mensuplarından son tüketiciye kadar bini aşkın izleyici katıldı. Tasarım konusundaki iddiası ile pazara sunulan Serra’nın lansmanına dünyaca ünlü mimar Francine Houben de konuşmacı olarak katıldı. Meslektaşlarına yönelik konuşmasında tasarımın önemini vurgulayan Houben, Delft Teknik Üniversitesi Kütüphanesi, Rotterdam St. Mary Melekler Şapeli, Rotterdam'da yer alan 140 metre uzunluğundaki iş merkezi ve otel Montevideo ile 52 derece adıyla anılan ve tasarımda yeni bir konsept oluşturan pekçok aykırı ve farklı tasarımla dikkat çekiyor.
 
Copyright © 2013 Seranit. Tüm hakları saklıdır.
  • Diğer Seranit Yapı Grubu şirketleri ve siteleri: